Akumulator - jak kupić mądrze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pedros
    RS
    • 2009
    • 1958
    • Volkswagen
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

    Obawiam się, że w tej cenie nie dostanę AGM, a może masz taki namiar
    ZAP Expedition plus 70AH.

    Komentarz

    • Lesiu34
      Ambiente
      • 2010
      • 159
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      Zamieszczone przez Sony
      Mierzymy całą długość podstawy, czy też są na niej jeszcze jakieś ograniczniki lub podobnie uniemożliwiające wsadzenie dłuższego aku :?:
      Całą długość podstawy. Podstawa jest minimalnie szersza od samego akumulatora, bo na całą długość i szerokość jest na niej występ za pomocą którego przykręca się płytką metalową akumulator do karoserii. Tak wiec sam akumulator jest minimalnie krótszy o te kilka milimetrów i ma jakieś 270mm, a te 8mm to właśnie ten występ po 4 mm z każdej strony.

      Komentarz

      • Sony
        Rider
        • 2015
        • 342
        • Octavia II (1Z3)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        pedros, wielkie dzięki . Bardziej chodziło mi co prawda o namiar na sklep :wink:

        Zamieszczone przez Lesiu34
        Całą długość podstawy
        Również wielkie dzięki. Wkładając ori aku na podstawę w miejscu przykręcenia, nie chce się on przesuwać wzdłuż podstawy. Stąd mylnie sądziłem, że dłuższy aku nie wejdzie bo ma ograniczenie po obu stronach. Pewnie profil stopki montażowej nie pozwala się mu przesuwać, natomiast dłuższy aku można zamontować.

        Trzeba będzie zatem zmierzyć podstawę w aucie a akumulator mierzyć przy stopce montażowej.

        Komentarz

        • pedros
          RS
          • 2009
          • 1958
          • Volkswagen
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          Dla zainteresowanych w dobrej cenie są
          AKUMULATOR 60Ah ZAP Energy głębokiego rozładowania.

          Mozna je targac i cyklicznie jak i głęboko.


          Ostatnia cena 267 pln brutto, jak ktos nie czuje mięty do AGM.

          Komentarz

          • Sony
            Rider
            • 2015
            • 342
            • Octavia II (1Z3)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            Zamieszczone przez pedros
            Ostatnia cena 267 pln brutto, jak ktos nie czuje mięty do AGM.
            Zdradzisz namiar na sprzedawcę ?

            Komentarz

            • pedros
              RS
              • 2009
              • 1958
              • Volkswagen
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              Zamieszczone przez Sony
              Zamieszczone przez pedros
              Ostatnia cena 267 pln brutto, jak ktos nie czuje mięty do AGM.
              Zdradzisz namiar na sprzedawcę ?
              Naturalnie:

              ciekawy akumulator ciekawa cena


              Kolejna opcją, dosyć ciekawą jest wypatrywanie na tym samym portalu OEM Varty AGM z pierwszego montażu maksymalnie 4 letnie....choć nie warto skreśla w dobrym stanie starszych- to temat bardziej dla znawców ale jakość i trwałość tych akumulatorów jest niezwykle wysoką. Po zakupie takiego akumulatora koniecznie trzeba minimum tydzień go kondycjonowac inteligentną ładowarką.

              Jest kupa okazji z rozbiórki ( mam nadzieję :diabelski_usmiech )

              Komentarz

              • kornat
                Rider
                • 2007
                • 578

                Ja dopiero na zimę będę wymieniał akumulator, ale już teraz przeglądam co tam ciekawego można kupić. Również będę odchodził od tradycyjnych akumulatorów i zastanawiam się nad dwoma okazami:
                1) Zap AGM polecany w tym temacie
                2) Banner Running Bull EFB

                Cena obu jest podobna i niestety w mojej okolicy słabo z dostępnością. W obu przypadkach patrzę na 70Ah, bo to największy jaki mi się zmieści. Akumulator będzie jeździł codziennie na odcinkach po 10km w stronę. Który bardziej polecacie do komory silnika do 1.9TDI 110KM?

                Komentarz

                • pedros
                  RS
                  • 2009
                  • 1958
                  • Volkswagen
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                  Zamieszczone przez kornat
                  Ja dopiero na zimę będę wymieniał akumulator, ale już teraz przeglądam co tam ciekawego można kupić. Również będę odchodził od tradycyjnych akumulatorów i zastanawiam się nad dwoma okazami:
                  1) Zap AGM polecany w tym temacie
                  2) Banner Running Bull EFB

                  Cena obu jest podobna i niestety w mojej okolicy słabo z dostępnością. W obu przypadkach patrzę na 70Ah, bo to największy jaki mi się zmieści. Akumulator będzie jeździł codziennie na odcinkach po 10km w stronę. Który bardziej polecacie do komory silnika do 1.9TDI 110KM?
                  AGM jest lepszą technologią od EFB. Większa odporność na niską temperaturę, na car audio, na długie nieodpalanie auta.

                  Jak masz ładowarkę impulsową (jak jeszcze nie to polecam optimate ) to warto nowy akumulator dobrze zainicjować czyli kilkanaście dni go potrzymac na ładowaniu.

                  Czasami zdarzają się okazje na rynku wtórnym, gdzie można dostać w naprawdę dobrym stanie jakiś OEM AGM (Varta).

                  Komentarz

                  • kornat
                    Rider
                    • 2007
                    • 578

                    Mam tylko prostownik transformatorowy, ale po kupnie AGM trafi na strych Są jeszcze jakieś warte uwagi ładowarki oprócz optimate?

                    Zap i Sznajder to są te same firmy? Bo widzę, że czasem jest podane pod różnymi nazwami.

                    Komentarz

                    • pedros
                      RS
                      • 2009
                      • 1958
                      • Volkswagen
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      Zamieszczone przez kornat
                      Mam tylko prostownik transformatorowy, ale po kupnie AGM trafi na strych Są jeszcze jakieś warte uwagi ładowarki oprócz optimate?

                      Zap i Sznajder to są te same firmy? Bo widzę, że czasem jest podane pod różnymi nazwami.
                      Ładowarki muszą być impulsowe i mikroprocesorowe by móc zarządzać scenariuszem ładowania.

                      Ctek, Bosch, Schumacher, ostatecznie z Lidla. Można je używać " na pojeździe"


                      Chociaż wolałbym najtanszą optimate ze wzgledu na ciekawe programy (np przy odlaczonym od instalacji akumulatorze 20 >Volt przy pulsujacym małym prądzie przy inicjacji i regeneracji) i niech ma te 2 A zamiast 5 A. Najwyżej dłużej będzie ładowany chociaż przy specyficznej kombinacji prądu i napięcia i tak będzie znacznie szybciej niż przy transformatorowej.

                      Tanie ładowarki ładują od ok 7 albo nawet 10 V.
                      Dobre juz od 0.5 V lub 2V.
                      Ale ostatecznie jak rozladujesz tak niski to możesz wspomóc się transformatorowym prostownikiem najmniejszym prądem (jeśli masz regulację ) do momentu kiedy ładowarka mikroprocesorowa zacznie widzieć akumulator.


                      Zap i Sznajder i Nord Star to jeden producent. Niedawno wykupili także firmę Jenox.

                      Komentarz

                      • kornat
                        Rider
                        • 2007
                        • 578

                        Zap i Sznajder i Nord Star to jeden producent.
                        Tu mnie bardzo pocieszyłeś, bo akurat mam w okolicy sklep co ma w sprzedaży Nord Star, więc istnieje duże prawdopodobieństwo, że u nich dostanę AGM.

                        Jeszcze tak zapytam, bo spotkałem się z opinią, że AGM nie lubi wysokiego napięcia. U mnie alternator ładuje od 14,7V na zimnym silniku i temp. otoczenia poniżej 0*C i wraz nagrzewaniem się silnika spada. Jak jest ciepło to ładowanie wynosi ok. 14,4V i przy upałach nawet 13,8V. Takie wysokie napięcie nie zaszkodzi AGM?

                        Dzięki za pomoc i informację. Zabieram się za szukanie ładowarki i na wakacje akumulator.

                        Komentarz

                        • luckd
                          Rider
                          • 2012
                          • 310
                          • Octavia I (1U2)
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                          Co sądzicie o tej ładowarce, czy może lepiej dołożyć 130zł do Ctek mxs 5.0?

                          Komentarz

                          • pedros
                            RS
                            • 2009
                            • 1958
                            • Volkswagen
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                            Zamieszczone przez kornat
                            Zap i Sznajder i Nord Star to jeden producent.
                            Tu mnie bardzo pocieszyłeś, bo akurat mam w okolicy sklep co ma w sprzedaży Nord Star, więc istnieje duże prawdopodobieństwo, że u nich dostanę AGM.

                            Jeszcze tak zapytam, bo spotkałem się z opinią, że AGM nie lubi wysokiego napięcia. U mnie alternator ładuje od 14,7V na zimnym silniku i temp. otoczenia poniżej 0*C i wraz nagrzewaniem się silnika spada. Jak jest ciepło to ładowanie wynosi ok. 14,4V i przy upałach nawet 13,8V. Takie wysokie napięcie nie zaszkodzi AGM?

                            Dzięki za pomoc i informację. Zabieram się za szukanie ładowarki i na wakacje akumulator.
                            Wzorcowe parametry. Bez obaw.

                            [ Dodano: Sob 23 Kwi, 16 12:32 ]
                            Zamieszczone przez luckd
                            Co sądzicie o tej ładowarce, czy może lepiej dołożyć 130zł do Ctek mxs 5.0?
                            http://allegro.pl/ladowarka-prostown...937378465.html
                            To jest zwykła tania konstrukcja a la Lidl.
                            Wolałbym CTEKA bez porównania.
                            Zakładam ze to będziesz nie jeden akumulator ładować wiec lepiej to zrobić dobrze.

                            Komentarz

                            • pedros
                              RS
                              • 2009
                              • 1958
                              • Volkswagen
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                              Optimate 2 odpuść - jest dość droga . Jedyna zaletą dwójki jest start od 2V

                              Scenariusz ładowania wygląda tak:





                              Optimate 3 juz ma to co trzeba ale nadal maly prąd ale do doładowania i do podpięcia na stałe bije konkurencję (energooszczędne podtrzymanie). Ma też program turbo Save czyli 16 albo 22 V do reanimacji padliny. ...



                              Bosch to klasyka jest mocno poprawna. Takie ma przebiegi:





                              Schumacher jest odpowiednikiem Boscha i jest mocniejsza.

                              Proponuję mimo wszystko jeszcze Ctek MXS 5.0 ma prawdziwe 5 A (sprawdzałem gdyż posiadam również model z czarnym przyciskiem ) nowe modele mają znacznie więcej kombinacji programów np Recond na 0.8A.





                              Do 200 PLN chyba Schumacher wygrywa.

                              Komentarz

                              • wesol
                                Rider
                                • 2008
                                • 689

                                Dla mnie to amatorska zabawka. 5 amper ładowania. No nie ma co płakać się chce. Kabel sam od mocnego prostownik więcej kosztuje. Tak dokładnie tyle bo zerknij cie sobie ile kosztuje metr kabla miedzianego powiedzmy 25 mm2 i przemnozcie sobie dwa razy po 4 czy 5 metrów i wyjdzie 200 zł.
                                G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                Komentarz

                                • Alonzo_
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 2460
                                  • Hyundai

                                  Hej.
                                  Pacjent to astra H 1,7 Cdti 2005. Przebieg duży (nieznany)
                                  Potrzebne aku.
                                  Prąd ładowania jest 14,25-14,3 V.
                                  Eksploatacja:
                                  Trasy do pracy po 25 km w jedną stronę co drugi tydzień i co drugi krótkie przy domu (dzieciaki/szkoła/market)
                                  Co radzicie kupić?
                                  Żeby ze 3 lata uciągnął.
                                  Dzięki

                                  Komentarz

                                  • wesol
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 689

                                    Coś koło 70-74Ah w zupełności wystarczy. Zmierz tylko uplywnosc. A i radzę przedłużyć kabel od akta do akumulatora tak by troszkę zwiększyć opór. To po to by alternator nie siadł bo te latki to do za szczęśliwych nie należą.
                                    G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                    Komentarz

                                    • mackowski
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 310
                                      • Superb III (3V3)
                                      • AZV 2.0 TDI 140 KM

                                      Panowie, szybkie pytanko - jako, że dzisiaj mój aku totalnie odmówił mi posłuszeństwa (lato, nie zostawiłem nic co mogłoby go rozładować), muszę coś kupić na szybko. Doradźcie co będzie lepszym wyborem:

                                      - oryginalny aku 72Ah kupiony w VW - cena ok 380 zł (polecany przez znajomego z mojego ASO)
                                      - Centra Futura Carbon Boost 72Ah - cena 300 zł u znajomego w sklepie
                                      - może coś innego?

                                      Z góry dzięki za pomoc!!
                                      O2 FL 2.0 TDI ==>> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=71836
                                      Maciej
                                      Kierownice MF, tempomaty, MFA w grupie VAG Skoda, VW, Seat, Audi. Montaż, kodowanie sterowników, sterowniki, wiązki i inne..

                                      Komentarz

                                      • demmsi
                                        Elegance
                                        • 2011
                                        • 966
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        A może coś >>TAKIEGO<< Cię skusi?

                                        Komentarz

                                        • kabanos
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 4544
                                          • Octavia I combi (1U5)
                                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                          U mnie Centra Futura 74 Ah użytkowana 6 rok. Przejechane w tym czasie 100 tysi. Nie jest źle :szeroki_usmiech

                                          To już któraś tam Centra w moich autach. Nie mogę złego słowa powiedzieć.

                                          >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                                          Komentarz

                                          • naver
                                            Elegance
                                            • 2015
                                            • 784
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            Witajcie. Zawsze lece najpierw cały temat zanim podejmę jakąś decyzję, ale w dniu dzisiejszym moja bateria odmówiła mi współpracy. Z racji że muszę jak najszybciej usprawnić samochód, nie mam tym razem czasu na przerzucenie wszystkich stron.

                                            Sytuacja wygląda tak, że rano nie odpalilem auta więc podłączylem prostownik i po 6h miałem jechać z żoną i synem do rodziny. Podlaczam klemy a tu lipa, nie zakręci. Podłączylem się kablami do sąsiada i od ręki. Auto chwilę pochodziło, zgasilem, amba fatima. Więc znowu kable i jedziemy. Na miejscu chciałem przestawić auto i już też nie zapaliło. Tak jakby bateria już nie przyjmowała prądu.

                                            Mam 1.6 mpi, co mi polecicie na szybko do tego silnika? Auto niedługo dostanie kamerę więc aku bedzie dodatkowo obciążane po wyłączeniu zapłonu.

                                            Pytanie drugie przy okazji, gdzie u nas są śruby mocujące aku w tej plastikowej puszce?
                                            Moje 1.6 MPI BSE

                                            Komentarz

                                            • wesol
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 689

                                              Ja nam taką hurtownie aku w okolicy i tam jest jeden gość młody a drugi starszy. Teraz nawet zakład gumiarski tam dołożyli. Tam już ze 5 aku kupiłem. Zawsze wypytuje a ze troszkę w elektryce elektronice się lubuje to pogadamy zawsze. Mówili mi zawsze żeby nie brać tych aku premium czyli np centra Futura itp w innych markach. Zawsze lepiej brać np centre plus. Standard tez nie brać. W varcie tez lepiej blue a nie black i Silver. Te Silver czy Futura to aku do karetek policji taxi itp. Ludzie nie rozumieją ze jak coś jest dobre dla jednego to nie znaczy ze dla cywilniaka tez będzie. Lepiej wziąć np74Ah plusa jak 60Ah z futury.
                                              G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                              Komentarz

                                              • naver
                                                Elegance
                                                • 2015
                                                • 784
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                Apropo tego co napisałem wcześniej - na forum znalazłem, że niektórzy posiadacze 1.6 MPI piszą, że mają ori akumulatory 44Ah, za to mój, który umarł (nie mam pojęcia czy wcześniej był już zmieniany) na nalepce ma 70Ah. Teraz już sam zgłupiałem i nie wiem co mam kupić, bo jak przerzucam "konfiguratory" to wyskakują mi pojemności rzędku 60-64 Ah.

                                                W aucie dołożony będzie alarm, a także wideorejestrator, nastawiony na rejestrację na parkingu, dlatego chcę coś co będzie sobie dobrze radziło, bo jeżdżę teraz ogólnie mało, głównie krótkie 2-5 km trasy - jak więc wiadomo w takiej sytuacji, nie ma wiele czasu na doładowanie aku.

                                                Ze względu na rzeczy, które będą pracować na baterii może dojść do głębokiego rozładowania akumulatora.

                                                Zna ktoś złoty środek na tą sytuację? Aku muszę kupić w ciągu 2-3 dni, bo potrzebuje samochodu (w sobote wesele), a nie chcę kupić byle czego.
                                                Moje 1.6 MPI BSE

                                                Komentarz

                                                • Maly745
                                                  Elegance
                                                  • 2014
                                                  • 773
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  U mnie od nowości 44Ah.
                                                  Skoda Octavia II FL
                                                  Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru

                                                  https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...